Ders - Program Kazanımları Tablosu (Endüstriyel Tasarım Bölümü)
Ders Adı | Derse Ait Öğrenim Kazanımları | Katkı Sağladığı Program Çıktısı |
1. Yarıyıl | ||
Temel Tasarım I | 1- Endüstriyel tasarımın temel ilkelerini ve elemanlarını uygulamalı olarak öğrenir. 2- Temel ilke ve elemanlar ışığında mevcut endüstriyel ürünlerin çözümlemesini yapabilir. 3- Temel ilkeleri ve elemanları kullanarak tasarım yapabilir. 4- Tasarım sürecini kavrayarak zaman planlaması yapabilir. 5- Pafta sunumlarını temel ilke ve elemanları kullanarak tasarlayabilir. 6- Çizim ve maket uygulamaları için el becerisi gelişir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ8 PÇ9 |
Endüstriyel Tasarıma Giriş | 1- Dünyada ve Türkiye’de endüstriyel tasarım alanını tanımlayabilir, 2- Tasarımcının görev, sorumluluklarını ifade edebilir, 3- Tasarlama eyleminin içeriğine dair bir çerçeve çizebilir, 4- Tasarlama süreçlerini tanımlayabilir. |
PÇ1 PÇ5 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Malzeme ve Üretim Teknikleri I | Bu dersi alan öğrenci; 1- Malzemeleri genel hatlarıyla kavrar. 2- Malzemelerin kullanım alanlarını görme ve ilişkili üretim tekniklerini anlama becerileri kazanır. 3- Polimer, ahşap, akıllı malzeme ve biyomalzemeye uygun üretim tekniklerini detaylı olarak öğrenerek endüstriyel tasarımdaki yerini kavrar. 4- Disiplinler arası etkileşime dayalı olarak malzeme ve imalat yöntemleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ2 PÇ5 PÇ7 |
Teknik Resim I | 1- Evrensel olarak standartlaşmış teknik resim dilini okuyabilir. 2- EN, ISO ve ANSI standartlarına uygun şekilde teknik resim çizebilir. |
PÇ2 PÇ4 PÇ6 PÇ10 |
Tasarım Çizimi I | Çizim kabiliyeti kazanarak; 1- Var olan objelerin konturlarını doğru şekilde çizebilme 2- Doğru perspektifle çizebilme 3- Çizime tonlama, tarama teknikleri, ışık ve gölge ekleyerek üç boyutlu bir görüntü verebilme 4- Objelerin malzemesini, tek veya az renk ile çizime aktarabilme 5- Temel iki ve üç boyutlu geometrik şekillerden basit hayali objeleri çizerek inşa edebilme 6- Hızlı çizim yapabilme 7- Eskiz ile kendi fikirlerini ifade edebilme |
PÇ 6 |
Türk Dili I | Bu dersin sonunda öğrenci; 1- Türkçenin tarihçesini ve önemini kavrar 2- Konuşma ve yazma dilini doğru kullanır 3- Türkçenin özelliklerini bilir. |
PÇ7 PÇ9 |
İngilizce I | Ders, İngilizceyi öğrenmeyi ve uygulama yapmayı sağlar. |
PÇ10 |
2. Yarıyıl | ||
Temel Tasarım II | 1- Temel ilke ve elemanları kullanarak basit seviyede endüstriyel ürünlerin tasarımını yapabilir. 2- Endüstriyel tasarım sürecini deneyimler. 3- Üretim konusunda temel bilgileri uygulamalı olarak edinir. 4- Ürünlerin yapısını, biçimini ve işlevini anlamak için çözümleme yapabilir. 5- Endüstriyel tasarım sürecini kavrayarak zaman planlaması yapabilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Maket Yapımı | 1- Prototip ve maket yapımının tasarım sürecindeki rolünü kavrar. 2- Maket yapım sürecinde farklı malzemeleri tanır ve üretim imkanlarını öğrenir. 3- Yapılacak prototipe göre maket yapım sürecini planlayıp uygulayabilir. 4- Maket yapımı konusunda el becerisini geliştirir. 5- Alet ve makinelerin güvenli bir şekilde nasıl kullanılacağını öğrenir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ7 PÇ9 |
Malzeme ve Üretim Teknikleri II | 1- Metal, cam, seramik ve kompozit malzeme konularında detaylı bilgiye sahip olur. 2- Bu malzemelerin özelliklerini, kullanım alanlarını ve ilişkili üretim tekniklerini detaylı olarak öğrenerek endüstriyel tasarımdaki yerini kavrar. 3- Disiplinler arası etkileşime dayalı olarak malzemeleri ve ilişkili imalat yöntemlerini uygulamalı olarak anlar. 4- Tasarım sürecinde doğru malzeme ve üretim yöntemini seçer. |
PÇ2 PÇ5 PÇ7 |
Teknik Resim II | 1- AutoCAD ile hazırlanmış teknik resim dosyalarını açabilir ve okuyabilir. 2- AutoCAD programını kullanarak dijital ortamda EN, ISO ve ANSI standartlarına uygun şekilde teknik resim çizebilir |
PÇ2 PÇ4 PÇ6 PÇ10 |
Tasarım Çizimi II | 1- Gördüğünü çizebilme 2- Tasarım fikirlerini kâğıt üstünde görselleştirebilme 3- Renkli kalem, soft pastel boya ve marker kullanarak renk ve malzeme görüntüsü verebilme 4- İnsan-nesne ilişkisini kâğıt üstünde görselleştirebilme 5- Ürün-kullanıcı senaryolarını kâğıt üstünde görselleştirebilme 6- Obje-mekân ilişkisini kâğıt üstünde görselleştirebilme 7- Sunum paftası hazırlayabilme 8- Tasarım fikirlerini çizim yardımıyla görselleştirerek diğer insanlara iletebilme |
PÇ4 PÇ5 PÇ6 |
Türk Dili II | Bu dersin sonunda öğrenci; 1- Edebi metinleri tanır, söz varlığını genişletir 2- Konuşma ve yazma dilini doğru kullanır 3- Türkçenin özelliklerini, yapısını bilir. 4- Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini kavrar |
PÇ7 PÇ9 |
İngilizce II | 1- İngilizce temel dilbilgisi kurallarını kullanabilme 2- Hedef dili sınıf ortamında kullanabilme 3- İngilizce diyalogları anlayabilme 4- İngilizce bir metni okuyup anlayabilme 5- Hedef dili konuşan kişilerle iletişim kurabilme 6- Hedef dili kullanarak kendini yazılı olarak ifade edebilme |
PÇ10 |
3. Yarıyıl | ||
Endüstriyel Tasarım Stüdyosu I | 1- Tasarım yönergesi çerçevesinde projesini şekillendirebilir. 2- Basit tasarım problemi/problemleri tanımlayabilir 3- Basit tasarım problemi/problemleri için yönerge çerçevesinde gerekleri ve kısıtları tespit edebilir 4- Basit tasarım problemini/problemlerini çözebilir 5- Temel ürün-kullanıcı ilişkisi analizleri yapabilir 6- Tasarım fikirlerini çizerek ifade edebilir 7- Tasarım fikirlerini basit maketler üzerinde deneyerek geliştirebilir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ9 |
Tasarım Tarihi ve Kültürü I | Ders sonunda öğrenciler; 1- Toplumsal, ekonomik, ekolojik ve siyasal olgular ile tasarım pratik ve söylemleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilecek 2- Tasarım kültürünü nesne-imajın da içinde bulunduğu daha sistematik ve kapsamlı bir yaklaşımla ele alabilecek |
PÇ1 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Bilgisayar Destekli Tasarım I | 1- Bilgisayarda çizim programları hakkındaki genel bilgileri açıklar. 2- Rhinoceros programında dosya düzenlemesi yapabilir. 3- Rhinoceros programının, endüstriyel tasarımda proje sunumu için gerekli temsil araçlarını açıklar. 4- Rhinoceros programının iki boyutlu (2D) ve üç boyutlu (3D) çizim için temsil araçlarını açıklar. 5- CAD programlarının görselleştirme için temsil araçlarını açıklar. 6- CAD programlarında ürün çizimine yönelik komutları açıklar. 7- CAD programlarında programlar arası ilişkiyi ve dosya aktarımını açıklar. |
PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ10 |
Dijital Görselleştirme | 1- Piksel tabanlı çizim kullanabilir. 2- Vektörel çizim programı kullanabilir. 3- Fotoğraf ve taranmış çizimleri düzeltebilir ve düzenleyebilir. 4- Renk modellerinin farklılıkları bilip tasarımında doğru şekilde kullanabilir. 5- Tipografinin temel prensiplerini dikkatine alarak grafik tasarım ürünlerine metin ekleyebilir. 6- Grafik tasarım ilkelerini kullanarak konuya uygun, görselleri ve metinleri birleştirerek dengeli bir kompozisyon yaratabilir. 7- Baskı ve dijital ortamlar için dosyaları teknik açıdan doğru hazırlayabilir. |
PÇ2 PÇ4 PÇ5 PÇ6 |
Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörü I | 1- Güvenli bir ürün tasarlayabilmek için ihtiyacı olan Antropometrik ve Biomekanik verilerin hangileri olduğunu saptayabilir. 2- Güvenli bir ürün tasarlayabilmek için ihtiyacı olan Antropometrik ve Biomekanik verileri tasarımına uygulayabilir. 3- Herhangi bir ürünün, Antropometrik ve Biomekanik bağlamda güvenli olup olmadığını tespit edebilir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ8 |
Tasarım Araştırmaları | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1- Tasarımcıların düşünce yapısı hakkında bilgi sahibi olurlar. 2- Tasarım araştırmaları ve yöntemlerini öğrenirler. 3- Tasarım sürecinin ile tasarım araştırması arasındaki ilişkiyi kavrarlar. 4- Tasarım süreci içerisinde ıraksak ve yakınsak düşünmenin önemini kavrarlar. |
PÇ2 PÇ3 PÇ6 PÇ9 |
4. Yarıyıl | ||
Endüstriyel Tasarım Stüdyosu II | 1. Tasarım yönergesi çerçevesinde projesini şekillendirebilir. 2.Basit tasarım problemi/problemleri tanımlayabilir 3. Basit tasarım problemi/problemleri için yönerge çerçevesinde gerekleri ve kısıtları tespit edebilir 4. Basit tasarım problemini/problemlerini çözebilir 5. Temel ürün-kullanıcı ilişkisi analizleri yapabilir 6. Tasarım fikirlerini çizerek ifade edebilir 7. Tasarım fikirlerini basit maketler üzerinde deneyerek geliştirebilir |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ9 |
Mekanizma ve Detay Çözümleme | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1- Malzemelerin mekanik ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur 2- Temel strüktür kavramları hakkında bilgi sahibi olur. 3- Ürün tasarımında strüktürün önemini kavrar ve yapısal olarak işlevini gerçekleştiren ürünler tasarlayabilir. 4- Basit ve karmaşık mekanizmalar hakkında bilgi edinir. 5- Mevcut mekanizmalardan yola çıkarak yeni mekanizmalar tasarlayabilir. 6- Farklı malzeme ve üretim yöntemleriyle üretilmiş ürünlerin detaylarını çözümleyip sunabilir. 7- Mevcut ürünlerin detaylarından yola çıkarak kendi endüstriyel tasarım projeleri için uygun detaylara karar verebilir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ9 |
Bilgisayar Destekli Tasarım II | 1- Autodesk Fusion 360 programında dosya düzenlemesi yapabilir. 2- Autodesk Fusion 360 programının, endüstriyel tasarımda proje sunumu için gerekli temsil araçlarını açıklar. 3- Autodesk Fusion 360 programının iki boyutlu (2D) ve üç boyutlu (3D) çizim için temsil araçlarını açıklar. |
PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ10 |
Tasarım Tarihi ve Kültürü II | 1- Toplumsal, ekonomik, ekolojik ve siyasal olgular ile tasarım pratik ve söylemleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilecek, 2- Tasarım kültürünü nesne-imajın da içinde bulunduğu daha sistematik ve kapsamlı bir yaklaşımla ele alabilecektir. |
PÇ1 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
5. Yarıyıl | ||
Endüstriyel Tasarım Stüdyosu III | 1- Tasarımın pratik işlevlerinin yanı sıra sembolik fonksiyonlarını tanımlayabilir, 2- Kültürel pratikler, gündelik nesnelerdeki çeşitli soyut işlevleri analiz edebilir, 3- Bu soyut işlevleri ürün bağlamında kullanıcı tüketicilere aktarabilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Tasarım ve Proje Yönetimi | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1- Tasarım sürecini, yeni ürün geliştirme sürecinin bir basamağı olarak kavrar. 2- Üretim organizasyonlarındaki farklı departmanları ve görevleri hakkında genel kavrayışa sahip olur. 3- Endüstriyel tasarım proje süreçleri ve proje performansı ile ilgili alanları öğrenir. 4- Proje yönetiminde kullanılan araç ve yöntemleri öğrenir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ6 PÇ7 PÇ9 |
Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi I | 1- Ulusal değerleri kavrama |
PÇ1 |
Tasarım ve Üretim Stajı | 1- Öğrencilere imal usulleri ile ilgili meslek hayatına yönelik uygulamalı tecrübeler kazandırmak, 2- Tasarımcıların endüstrideki rolünü anlamak, 3- Öğrencileri iş hayatına hâkim olmalarını sağlayacak gözlemleri edinmeleri sağlamak. |
PÇ3 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
6. Yarıyıl | ||
Endüstriyel Tasarım Stüdyosu IV | 1- Ürün yaşam döngüsünü ve döngüyü oluşturan fazlar arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir, 2- Bu döngüdeki farklı teknolojileri, aktörleri ve bunlar arasındaki deneyimleri saptayabilir, yeniden tasarlayabilir 3- Tasarım sürecindeki farklı paydaşları sürece dahil edebilir, süreci sağlıklı bir şekilde yönetebilir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi II | Ulusal değerleri kavrama |
PÇ1 |
7. Yarıyıl | ||
Endüstriyel Tasarım Stüdyosu V | 1- Bir tasarım projesinde süreç yönetimini sağlayarak, tüm gereklilikleri yerine getirir ve sunar. 2- Proje dahilinde gereklilikleri ve kısıtları tespit eder 3- Projelerini gerektiği durumlarda test ederek revize edebilir 4- Proje kısıtları dahilinde tasarım yapabilir. 5- Bireysel olarak ürününü pazarlama girişiminde bulunabilir. 6- Tasarımın hukuksal boyutunu anlayarak buna uygun davranır. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ9 PÇ10 |
Tasarım Ofis Stajı | 1- Öğrencilere tasarım pratiği ile ilgili meslek hayatına yönelik uygulamalı tecrübeler kazandırmak, 2- Firmada veya tasarım ofisinde çalışan tasarımcıların endüstrideki rolünü anlamak, 3- Öğrencileri iş hayatına hâkim olmalarını sağlayacak gözlemleri edinmeleri sağlamak. |
PÇ3 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
8. Yarıyıl | ||
Mezuniyet Projesi | 1- Bir tasarım projesinde süreç yönetimini sağlayarak, tüm gereklilikleri yerine getirir ve sunar. 2- Firma ile iş birliği yaparak ürün geliştirme sürecini sektörel bazda deneyimler ve profesyonel sunum becerileri kazanır. 3- Kurum kültürü dahilinde profesyonel davranabilir. 4- Tasarımla ilişkili diğer departmanlardaki işleyişi kavrayarak onlarla sağlıklı iletişim kurabilir. 5- Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirebilir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ9 PÇ10 |
Seçmeli Kuramsal Dersler | ||
Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörü II | 1- Güvenli bir ürün tasarlayabilmek için ihtiyacı olan bilişsel verilerin hangileri olduğunu saptayabilir. 2- Güvenli bir ürün tasarlayabilmek için ihtiyacı olan bilişsel verileri tasarımına uygulayabilir. 3- Herhangi bir ürünün, algısal bağlamda doğru tasarlanıp tasarlanmadığını ve bilişsel bağlamda güvenli olup olmadığını tespit edebilir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ8 |
İş Sağlığı ve Güvenliği Temelleri | 1- İşyerinde mevcut fiziki koşulları iyileştirmek üzere sorunları saptama, tanımlama, alternatif çözümler geliştirme ve çözme becerisi. 2- İşyeri koşulları (gürültü, sıcaklık, toz vb) için deney tasarlama, ölçüm alma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3- İşyerlerinde muhtemel riskleri değerlendirme ve insan sağlığını koruyacak çözümler geliştirme becerisi |
PÇ2 PÇ8 |
Mobilya Tasarım İlkeleri | 1- Mobilyanın tarihçesi ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. 2- Mobilya stillerini yorumlayabilir. 3- Mobilyada kullanılan malzeme ve üretim detaylarını kavrayarak yeni detaylar geliştirebilir. 4- Mobilya üretimindeki süreçleri bilir. 5- Modüler ve fonksiyonel mobilya tasarımlarını analiz edebilir. 6- Mobilya ile ilişkili unsurlar ve aksesuarlar hakkında bilgi sahibi olur. 7- Mobilyanın kullanıcısı ile ilişkisini sorgular. 8- Mobilyada sürdürülebilirlik kavramını sorgular. 9- Mobilya üretiminde kullanılan alet ve malzemeleri tanır. 10- Mobilya üretimindeki basit zanaat tekniklerini bilir ve kullanabilir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ7 PÇ10 |
Tasarım ve Biliş | 1- Tasarım problemi / problemlerini daha bilinçli bir şekilde bulabilecek 2- Tasarım problemi çözme sürecinde çıkarsama yöntemlerini bilinçli bir şekilde kullanabilecek 3- Tasarım problemi çözme sürecinde tasarım düşünme yöntemlerini bilinçli bir şekilde kullanabilecek |
PÇ2 PÇ3 PÇ9 |
Döngüsel Ekonomi | 1- Öğrenci döngüsel ekonomi prensiplerini iyice tanır 2- Kendi tasarım süreçlerini o prensiplere yönelik ayarlayabilir 3- Sürdürebilir malzeme, üretim ve sistemsel yaklaşımların örneklerini içselleştirir ve daha geniş ve kapsamlı bir bakış açısı ile kendi tasarım sürecini yürütebilir 4- Sosyal ve çevresel duyarlı tasarımları gerçekleştirebilir 5- Çevresel ve sosyal sorunlara çözüm getirebilen tasarımlar yapabilir |
PÇ1 PÇ3 PÇ7 PÇ8 |
Ürün Tasarımı için Dijital Üretim ve Malzeme | 1- Öğrenci dijital üretim yöntemleri arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları, malzeme çeşitleri ile kullanım alanlarını bilip değerlendirebilir. 2- Kullanılmış dijital üretim tekniklere göre ürünün tasarımını ayarlayabilir, tasarlamış ürünün dijital dosyalarını üretime hazırlayabilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Girişimcilik | 1- Girişimcilik konusunda bilgi ve tecrübe kazanır. 2- Girişimcilik sürecinde yararlanabileceği çeşitli araçları öğrenir. 3- Girişimcilik fikirleri üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçmeden test edebilir. 4- Takım olarak bir girişimcilik fikri üzerine çalışabilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Pazarlama İletişimi | Bu dersin sonucunda öğrenci, 1- Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayabilecektir 2- Pazarlama iletişimi yaklaşım ve uygulamalarını tartışabilecektir. |
PÇ2 PÇ8 |
Tasarım Hukuku | 1- Fikri sınaî mülkiyet haklarının sosyoekonomik kalkınmadaki rolünü kavrama 2- Patent/tasarım veri tabanlarının kullanabilme. 3- Farklı yenilikçi tasarım örneklerinden yararlanabilme. 4- Fikri sınai mülkiyet haklarına saygı gösterme |
PÇ8 |
Seçmeli Stüdyo Dersleri | ||
Deneysel Malzeme | 1- Seri üretimde sıklıkla kullanılmayan, doğal, biyolojik ve geri dönüştürülebilir malzeme ve teknikleri tanıyabilme. 2- Doğal, biyolojik ve geri dönüştürülebilir temel maddelerden malzeme oluşturabilme 3- Deneysel malzemeleri çıkış noktası olarak kullanarak, bu malzemelerin özelliklerine uygun bir tasarım konsepti geliştirebilme ve tasarımın prototipini gerçekleştirebilme |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Eleştirel Tasarım | 1- Tasarımdaki güncel teori ve kavramları betimleyebilir, 2- Maddi kültürün gündelik hayat ve pratikleri ile ilişkisini sorgulayabilir ve çözümleyebilir, 3- Bir başka tasarımcının ürünlerine yahut kendi üretimlerine eleştirel ve yansıtıcı bir bakış açısıyla yaklaşabilir, 4- Tasarım araçları, strateji ve taktiklerini farklı problem bağlamlarında yaratıcı bir şekilde kullanabilir, alternatif yaklaşım ve kurgular üretebilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Tasarım Odaklı Düşünme | Bu dersi alan öğrenciler; 1- Tasarım odaklı düşünme konusunda bilgi ve tecrübe kazanır, 2- İnsan odaklı tasarım yaklaşımını deneyimler, 3- Tasarım araştırmaları hakkında tecrübe kazanır, 4- Bir sorunsal tanımı üzerine çok sayıda çözüm önerisi geliştirebilir, 5- Prototip ve test süreçleriyle fikirleri hakkında hızlı bir şekilde geri bildirim alabilir, 6- Takım çalışması ve iş birliğine açık olur. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
İleri Modelleme | 1- Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. 2- 3DS Max-Vray menülerini tanır ve kullanır. 3- Foto-gerçekçi görselleştirme becerisi geliştirir. |
PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ10 |
Katılımcı Tasarım | 1- Tasarımın problem alanını oluşturan konuyu ilgili paydaşlarla birlikte saptayabilme, 2- Tespit edilen problemlere birlikte çözüm arayabilme ve gerekli kaynakları sürece dahil edebilme, 3- Paydaşlarla iletişim ve empati kurabilme, |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Kişisel Markalaşma ve Portfolyo Tasarımı | 1- Öğrenci yeteneklerinin ve güçlü yönlerinin farkına varır. 2- Mesleki hayat için hangi adımları atması gerektiği üzerine bir fikir geliştirir. 3- Yaptığı tasarım işlerinin kalitesini ve niteliğini değerlendirerek çalışmak istediği alana göre seçim yapar. 4- Kişisel tasarımcı kimliğini hem sözel olarak hem de portfolyo görüntüleri ile sunar. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ9 |
Engelliler için Tasarım | 1- Engellilik ve erişilebilirlikle ilgili farkındalık sahibi olma 2- Kapsayıcı tasarım projeleri geliştirebilme 3- Engellilere yönelik tasarlanan ürünlerde kullanılan standartları bilme 4- Engellilere yönelik ergonomik yaklaşımları uygulayabilme |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
Oyun Oyuncak Tasarımı | 1- Oyun ve oyuncak tasarımının temel kavramlarını tanımlar. 2- Oyun tasarımında alan tanımlaması yapar. 3- Oyun tasarımında oyun elemanlarını ve ilişkili oyuncakları tanımlar 4- Ürün-kullanıcı etkileşimi ekseninde oyun ve oyuncağın yerini tanımlar 5- Oyun tasarımına yönelik gerekli süreçleri tasarlayabilir 6- Oyun tasarımı için konsept belirleyebilir 7- Oyun ve oyuncak tasarımı için gerekli elemanları tasarlayabilir 8- Oyunlaştırma, oyun yoluyla öğrenme gibi kavramları tanımlar 9- Teknolojinin oyun ve oyuncak tasarımındaki konumunu sorgular |
PÇ2 PÇ3 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |