T.C.
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ANASANAT DALI
Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı
Programın amacı: Program, lisans mezuniyeti sonrasında kendini geliştirmek ya da akademisyen olmak isteyen ve imge ile uğraşan tasarımcılara teorik ve uygulama alanında disiplinlerarası bakışı geliştirebilme fırsatı vermektir. Sanat, tasarım ve iletişimin teorik ve güncel perspektifleri, ekolleri, vizyonları ve akımları çerçevesinde güncellenmiş bir programla tasarımcılara farklı bir bakış açısı ile projeler üretmeleri ve sergilemeleri için de imkân sunulmaktadır.
Programın önemi: Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı; günümüzün güncel yaklaşımları ile teorik tartışmaları yerel ve evrensel vizyon ile birleştirebilen, disiplinlerarası alanın farklı yaklaşımlarını tasarımına yansıtabilen özgürlükçü, üretime dayalı, evrensel, çok yönlü profesyoneller ve akademisyenler yetiştirmek açısından önem taşımaktadır.
Başvuru şartları: Programa başvurmak için grafik, grafik sanatlar, grafik tasarımı, görsel iletişim tasarımı, sinema ve televizyon, fotoğraf, fotoğraf ve video, film tasarımı, Animasyon, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Reklam Tasarımı gibi ilgili alanların dört yıllık lisans programından mezun olmuş gerekmektedir. Başvuru için ALES koşulu aranmamakla birlikte, Yabancı Dil barajı 40 olarak belirlenmiştir. ALES puanı yerine geçecek bir bilim sınavı yapılmaktadır. Başvuru sürecinde adayların bilim sınavının %50’si, lisans mezuniyet ortalamasının %25’i ve yabancı dil puanın %25’i dikkate alınarak puan hesaplaması yapılır ve puanı yüksek olan adaylar programa kabul edilir. Diğer koşullar senede bir kez gerçekleştirilen başvuru sürecinde Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından ilan edilmektedir.
Programın içeriğindeki dersler:
Reklam Araştırmaları, Yaratıcı Marka Tasarımı, Görsel Okuryazarlık, Bilgilendirme Tasarımı, Deneysel Yazı Karakteri Tasarımı, Tasarımda Renk Teorisi, Çevre Odaklı Tasarım Projesi, Alternatif Baskıresim Uygulamaları, İllüstrasyonda Deneysel Yaklaşımlar, Görsel Metodoloji, Görsel Sosyoloji Uygulamaları, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği.
Kazanılan beceriler ve akademik birikim: Görsel İletişim Tasarımı Yüksek lisans programının; disiplinlerarası vizyonu ile grafik tasarımı, fotoğraf, reklam, özgün baskı, illüstrasyon gibi farklı alanlarda öğrencilerin güncel teorik tartışmalara ve uygulama biçimlerine vakıf olabilmesi, güncel araştırma, sergileme ve sunum biçimlerini de kazanarak akademik ya da profesyonel mesleki gelişimlerine katkı sağlaması beklenmektedir.
Mezuniyet şartları: Görsel İletişim Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı için güz döneminde 1 zorunlu 3 seçmeli (30 AKTS) 4 ders, Bahar döneminde, 1 seminer dersi ve 3 seçmeli (30 AKTS) 4 ders almak zorunludur. Program mezuniyeti için toplam 21 kredi / 60 AKTS’lik derslerin yanında uzmanlık alan dersi ve tez çalışması da eklendiğinde en az 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlamak gerekir. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması, kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir. Program sonunda tez çalışmasının başarı ile tamamlanması gerekmektedir.
Mezuniyet sonrası çalışma olanaklar: Görsel İletişim Tasarımı Yüksel lisans Programı mezunları çeşitli grafik tasarım stüdyolarında, yayınevlerinde, gazetelerde, dergilerde, televizyon yayın şirketlerinde, video yapım firmalarında, reklam firmalarında ve halka hizmet veren kurumlarda çalışabilirler. Bununla birlikte yüksek Lisans derecesine sahip mezunlar Sanatta Yeterlik veya ilgili Doktora programlarıyla akademik eğitimlerini sürdürerek yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak çalışabilirler.
Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı Amaçları
PA1 |
Görsel İletişim Tasarımı alanını yönelik güncel tartışmaları kuramsal olarak öğretmek. |
PA2 |
Görsel İletişim Tasarımı alanını yönelik güncel sunum ve sergileme biçimlerini deneyerek uygulamalarını sağlamak. |
PA3 |
Disiplinlerarası tasarımın tanımı, anlamı, bağlamı ve yaklaşımını hem teorik hem de uygulamalı biçimde anlatmak. |
PA4 |
Sanatsal, sosyolojik, bilimsel ve kültürel farklı disiplinlere yönelik bilgi ve deneyimi de kapsayan disiplinlerarası çalışma olanağı yaratmak. |
PA5 |
Görsel iletişim, görsel kültür, görsel sosyoloji ve sosyal bilimler araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma planlamalarını sağlamak. |
PA6 |
Tasarıma eleştirel yaklaşım yöntemlerini kendi uzmanlık alanlarında uygulamalarını sağlamak. |
PA7 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde tasarım çalışmaları yapma, sergi açma ve bildir/makale yayınlayabilme becerisi kazandırmak |
PA8 |
Görsel iletişim tasarımını içinde yer alan grafik, video, fotoğraf, illustrasyon, reklam tasarımı, özgün baskı, animasyon gibi alanlarda akademisyen yetiştirmek. |
Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı Eğitim Kazanımları
EK1 |
Görsel iletişim alanının çeşitli disiplinlerini evrensel düzeyde uygulayabilme. |
EK2 |
Görsel İletişim alanının çeşitli disiplinlerini bilimsel, güncel ve teorik düzeyde tartışılabilme ve fikir üretebilme. |
EK3 |
Alanın disiplinlerarası vizyonunu kavrayabilme ve üretimlerini bu misyon ile yapabilme. |
EK4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanının sorunlarını belirleyebilme ve çözüm arayabilme. |
EK5 |
Tasarımda güncel yaklaşımları takip ederek kendi özgün bakışı ve yaratıcı tavrı ile yeni tasarımlar, imgeler yaratabilme. |
EK6 |
Görsel iletişim tasarımının her alanında (grafik, görsel iletişim, fotoğraf, video, animasyon, özgün baskı, illüstrasyon, reklam tasarımı vb.) araştırmacı ve akademisyen olarak kariyer yapabilme. |